fredag 6. april 2012

Tilbake i Chennai

Endelig en PC som nesten fungerer. Vi har de siste dager kjort 1500 km paa de indiske veier. Vi har kjort fra sydspissen Kanyakumari til Chennai. Paa veien tok vi en avstikker langt opp i fjellene blant teplantasjer. Det var et fantastisk landskap, vi gikk immellom teplantene og det var groent paa alle kanter. Paa kvelden dro vi hoyet opp til en liten landsby paa en fjellside. Der laa det en liten kirke med hoytalere paa utsiden. Vi sang vitnet og jeg preket som jeg kanskje aldri har gjort foer. Det loed ekko fra fjellene og det ble en fantastisk kveld paa dette avsidliggende stedet. Vi har ikke hatt fem minutter ledig og man kan bare glemme tid til forberedelser eller hvile. Her gaar det unna hele dagen, men vi rekker det utroligste. Vi har kjopt billig te og vi har kjopt lokal sjokolade. Naa er vi ferdig med alle seminarene og motet idag langfredag startet kl 08 saa det er naa over. Idag vitnet Lotte om sin frelse. Hun hadde problemer med aa forklare den danske maaten aa leve paa. Her er alt kontrollert av foreldrene selv om de er over 18 eller 20 aar eller enda eldre. Det er foreldrene som finner ektefeller siden de aller aller fleste giftemaal er arrangert. Men Bertha har iallefall skutt blink. De har vaert gift et halvt aar og Israel hennes mann er en herlig gutt. Vi besokte et barnehjem i Theni (stottet av FEF Aalborg) i noen minutter men vi saa hvordan Israel fikk kontakt med guttene paa den korte tiden. Dette var en herlig plass. Naa skal vi ut til barnehjemmet i Tiruvallure om noen minutter, og vi vet vi har noen utfordringer der ute. Men stemningen er paa topp i foelge Ann Kristin som var der ute i en dag foer vi kom.

Deilig aa skrive paa en PC igjen. Det er veldig sjeldent jeg ikke faar blogget saa det er litt uvant. Men, men slik er det. Naa prater de til meg mens jeg skriver og det ser ut som det skjer positive ting. Her er det full fart paa alle hold. Soendag har jeg tok tilgang til PC igjen da drar vi til Tambaram. Jeg trodde min nylige Kenyatur var hektisk, men det var jo rene ferien i forhold til det her..... :-) Det ser ogsaa ut som denne pc'n retter det jeg skriver til Tamil saa jeg lurer paa hvordan det blir seende ut det jeg skriver. Begynner nesten aa lengte hjem til litt mer teknisk utstyr..... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar